Tuesday 22 April 2014

Sunway Lagoon Theme Park


Assalamualaikum. Haa ni nak cite sikit pasal siang tadi. Pergi Sunway Lagoon Theme Park komeee! Hekeyhh! Al maklong lah, lama tk g kan. Last pergi rasanya masa iolls kecik lagi. Itupun ingatingat lupa dh apa yg aku buat masa tu. Hehehe. Well, my sem break spend well. Ngehngehngeh

Pagipagi dh bangun *eksaited* masuk theme park, first permainan yg dituju mestilah water slide. Hihiiii nak main Vuvuzela tk dpt sebab dia bukak pukui 12. Hmm terpaksa laa tunggu. Tp takpa, time spend well. Jgn risau. Entrance sekali masuk RM120, tapi kalau MyKad promotion dptlah RM90. Mahal tapi berbaloi. RM90 tu utk main semuuuuuuaaaaaa game yg ada dlm theme park tu, extreme apa bagai semuaa boleh main. Tapi, utk Bungee Jump, Go-Kart, G-Force and apa lagi th kena bayar. Yg lain semuaaaaaa hangpa boleh main. Best kannnzzz? So apa lagi, pergilah ajak pak mak hg dtg sini 

*kat situ ada rate dia. Boleh laa tengok yee kakak adik makcik pakcik


sementara tunggu turn nak masuk, haa selpie satnaaa :D

Perempuan yg banyak kali terbabas masuk dlm semak. Kehkehkeh

Ini tuan punya blog yg cantik *fliptudung

Lepas main water slide tuu, kitorg pergi pulak try wayang 5D. Best. Mmg real dia punya spalsh apa bagai. Kelakar pun ada, sojuk pun ada sebab aircond tambah lak kena siram air. Haa amek kauu! Sojuk eh kemain. Then pergi pulak try Congo Challenge. Slide kat gelongsor tapi kau kena baring tu. Haa mmg adventure pada mulanya, tp dh lelama haa syok pulak. Tk terkira laa berapa banyak kali aku daki tangga tinggi kemain tu semata mata nak main benda alah nii. Tunggu punya tunggu, jengjengjeng! Vuvuzela dh bukak. Haa apa lagi, semua kasi serbu itu vuvuzela. The world's largest water ride laa katakoo. Masuk World Book of Records lagii. Haaa siapa yg dh masuk Sunway tp tknk try Vuvuzela mmg rugi. Sangat rugi. Serious talk. At first aku agak takutlah, mata pejam pejam. Haha lepastu, berkali kali aku naik. Sanggup p daki tangga dia, lagi tinggi dari Congo Challenge tadi. Ngehngehngeh

Dh puas main Vuvuzela, pergi pulak Screampark (rumah hantu). Hmm yg ni aku mmg surrender awal awal. Tk dapek do jep! Baru masuk entrance, org tu baru mula bg briefing sepatah dua, aku dh lari keluar. Haha sumpah lawak. Tapi apakan daya, tk cukup berani lagi nak masuk. Ergghhh. Terpaksa laa tunggu deme nii kat luar. Pity me

Lepas deme ni keluar dari screampark tu, my sis nak pergi try Tomahawk pulak. Hmm permainan dia aku tk berani sebab dia pusingpusing sampai terbalik kan kepala. Wooooo aku mmg lemah laa kan bab permainan mcm tu. Penakutnya awk ni Era. Haihh -.-

Dh tu pulak, pergi jelajah naik atas jambatan gantung. Yg ni gayat tapi aku beranikan diri aje sb aku yg beriya nak naik -.- Kat atas bridge ni ada Bungee Jump. Tapi Bungee Jump kena bayar so tkpayah try sb mmg tknak. Haha. Kat hujung bridge tu, ada station utk Flying Fox. Memula mmg berani nak try, sekali dh sampai sana hampeh. Haha seriau wooo! Last aku ber-flying fox masa PLKN. Mmg dh lama sangat so tk berani. Kehkehkeh. 

Turun dari station Flying Fox, nampak pulak ATV. Haaa apa lagi, teruslah queue. Mmg dh lama nak try benda alah nii, dh ado depan mata, try sajo. Hihihi. Beratur punya beratur, sampailah turn kitorg. Eksaited komee! Masa org tu briefing, aku dh main press minyak. Hahaha lepastu start jalan. Memula tu mcm takut sikit lah sb susah nak handle, handle dia agak berat utk aku yg bertubuh kecil. Ceewaah! Masuk dia punya trail, my sis banyak kali terbabas masuk dlm semak. Hahaha ini lawak. Aku dh la follow belakang dia, mmg kelakar. Kalau phne ada kat aku masa tu, mmg aku rakam vid dia. Sampai org tu suruh dia balik station laa sb payah naa nak handle. Kihkihkih. Biarpun akak den telah tersingkir, perjalanan harus diteruskan. Mmg extreme dia punya trail. Best. Sangat best. First time bawak motor besau. Lepasni boleh laa ajak Fikry pergi Sunway. Hihihi try semua game. 

Settle ATV, kitorg p tempat Archery. Memanah komee! Haha target aku banyak tersasar. Biasalah tk pernah try pun bfore ths. Tu yg agak hmmm hahaha. Settle archery, kitorg p tempat kayak pulokk. My sis apa lagi, terus capai kayak. Aku dgn my aunt, main swan ride jee. Alaaa yg duk kayuh pelan pelan, mcm org dating tepi tasik tuu. Hiks! Settle tht thing, kitorg try paintball pulok. Haaa ini best. Main tembak tembak. Haha. Semua game dh try, buntu kejap nak p mana. Pk punya pk, last last p naik Vuvuzela lagi. Hahaha itu jee laa keje kami, Vuvuzela, Congo Challenge and water slide. Mmg adventure ah. Nak terbalik rasa bila naik Vuvuzela. Phewwww! Menguji ketahanan adrenalin betei.

Seronok deme dpt masuk Screampark. Hmm mmmm


Cuba perati gmbq nih, apa yg sama? Haha maskot and me -.- 


Gambar tk banyak sebab phne tinggai dlm loker. Tk bawak p memana so tk dpt nk snap banyak sangat. Hmm ini jee laa gambaq yg dpt aku jamu kat hgpa semua. Till we meet next time Vuvuzela! xoxo